Lieke - Australië en Nieuw-Zeeland 2015/2016

Weekend sydney en ontmoeting gastgezin en eerste dag school

In het weekend in sydney hebben we grote plannen gepland. Bij de orientatie op vrijdag kregen Joyce en ik onze voucher voor een havencruise. Dit was dan ook gelijk ons plwn voor zaterdag.

Maar zo als normaal gaat er altijd iets fout bij mij en zo ja ook op zaterdag. Wij lopen naar de haven voor de cruise maar blijkt dat we met onze voucher niks kunnen. Na bijna een wandeling van 45 min naar haven moeten we dus weer terug naar de company om een ticket te boeken. Dit was natuurlijk in twee minuten geregeld.

De havencruise was alleen eind van de middag te doen, dus besloten we maar om via de garden, verschillende parken terug te lopen naar de haven. Een van de tuinen lijkt er op het vondelpark alleen met heel veel vogels erin. Waarbij een man ons aansprak op ons accent en vervolgens vanalles vertelde over de stad. Super leuk gespreken en daarna besluiten we door te lopen tot de royal garden en vlak bij de opera house wat te eten. De papagaaien vliegen over ons heen tijdens de wandeling en bij het eten kom een vreemde vogel bijna ons eten uit de hand stelen.

Vanaf het opera lopen we naar de haven waarbij we meerdere straatmuzikanten tegen komen waarvan een op een didgeridoo speelde en eruit zag als een aborginal. Natuurlijk gingen we hiermee op de foto, deze volgt later.

Eenmaal op de boot hebben we superveel van sydney gezien en super genoeten van het weer. Echt een aanrader voor wie in sydney is en weinig tijd heeft. Na de havencruise hebben we in het hostel gegeten. Aangezien het de laatste avond met de groep is, zijn we met een groot deel in de bar wat gaan drinken.

De volgende dag besluiten we een beachwalk te doen met marianne, iemand anders van de groep, maar dit word uiteindelijk alleen een wandeling op bondi beach. Water was nog wel erg koud, maar super mooi weer. Zelf verbrand ondanks het meerdere keren insmeren.

Helaas nemen we afscheid van het strand en halen onze backpack op in het hostel. Op naar het gastgezin. Een lange wandeling van 20 minuten met de backpack. Zo dat viel ff tegen. Toch te veel spullen mee qua gewicht.

Eenmaal aangekomen toch wat onwenig in het gastgezin. Vroeg naar bed en volgende dag school. Maandagochtend begint de school met een toets. Ik wist de juiste treinstation te vinden, maar was bijna te laat op school door het verkeerd lopen vanaf het treinstation. Een goed begin, maar niet heus. Op naar de test. Na de test krijgen we te horen in welke klas we zitten. Ik zit in de een naar hoogste klas. En Joyce was geplaatst in de hoogste, maar is toch lager gaan zitten.

En in de middag starten we met grammatica. Ff wennen zo les. Op naar de les van dinsdag. De les in de ochtend is makkelijk te volgen en super leuk, maar de middag les is grammatica en gaat zo snel dat we er niks van begrijpen. Toch maar info aan de docent gevraagd en morgen krijgen we een boek met extra uitleg om de les wel te kunnen snappen. Nu op naar de derde dag school.

Maar eerstnop dinsdag mijn kadootje voor het gastgezin gegeven, stroopwafel. Lastig uitleggen in engels. Google translate kent het woord niet, dus maar omschreven. Maar ze vonden het zo lekker dat bijna het halve pak al op is in een avond. Daarna nog gezellig zitten kletsen en wat tv kijken om de avond door te komen.

Reacties

Reacties

Ron

Ja, hoe spreek je 'Stroopwafel" eigenlijk uit in het Engels...haha...gelijk een goede oefening voor je maar ik geniet als ik zie dat je het nu al naar je zin hebt.

Aline

Misschien een hele gekke vraag maar ik vraag me af hoe oud je bent, het lijkt mij ook erg leuk om een halfjaar naar Australië te gaan, maar weet niet hoe oud je daar voor moet zijn en hoe je een gastgezin regelt. Zou je me misschien wat informatie kunnen geven?

Lieke

Aline, het best is om 18 te zijn. Anders wordt het toch wel lastig als je dingen wil regelen of wilt slapen in hostels. Een gastgezin heb ik geregeld via taal reizen van Travel Active. Zelf was ik 21 toe ik begon met mijn reis. Maar als je kiest voor een taalreis, zou ik minimaal 1,5 maaand aanraden voor de taallessen. Als je meer informatie wil moet je het maar laten weten

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active