Lieke - Australië en Nieuw-Zeeland 2015/2016

Laatste dagen met ouders

Vanaf besluiten we helemaal door te rijden naar Perth vanaf Mt Barker. Maar eerst gaan we nog de giant castle rock skywalk doen. Aangekomen bij de begin van de route laten we mama achter bij de campervan om een boek te lezen en gaan Han en ik wandelen aan de 2.2 km route omhoog. Meteen na 100 meter zien we al drie kangoroes. Daarna lopen we door, het pad wordt steeds kleiner en modderig vanwege de regen van gisteren. Na 2.2 km komen we bij een rots, om het laatste stuk te wandelen, moet je ladder van 7 meter op. Helaas door te regen te gevaarlijk, maar ondanks dat een geweldig uitzicht al. Daarna rijden we door over de snelweg, ik rij ook een stukje, maar is toch lastiger in een grote campervan dan ik dacht. Daarnaast is links rijden toch wel ff wennen. Eind van de dag komen we in Perth aan en blijven hier slapen voor een nacht.

Vrijdag rijden we dan ook gelijk door naar het noorden, naar de pinnacles dessert. Hier is een grote dessert met pinnacles te zien. In de middag eten we fish en chips van kreeft in een kreeftfabriek en genieten van de verschillende lookputs in de buurt. Met als hoogtepunt een stromolietmeer waar je leuk omheen kan wandelen. Zaterdag rijden we terug naar Perth en spenden de avond bij Gerrit-jan in Fremantle.

Zondag, 27 maart is een regeldag. Koffers naar hotel en hostel brengen, campervan inleveren en met de bus terug naar de stad. Aan de begin van de middag zijn we hiermee klaar en besluiten we een rivercruise op de swan river te doen. Wat leuk om Perth vanaf een ander perspectief te zien. Genoten van de laatste momenten met Han en mama. Maandagochtend is het dan ook zover, ik ga weer naar het hostel en Han en mama naar de luchthaven. Toch wel lastig om na twee weken met elkaar weer afscheid te nemen. Het afscheid valt dan ook zwaar, maar gelukkig heb ik genoeg vrienden in het hostel om mij heen.

Pauline

Wij missen jou ook maar gelukkig gaat de tijd snel
Jij gaat nog mooie avonturen beleven en wij straks druk aan het werk.
Dikke kus schat

Ron

Natuurlijk val dat afscheid zwaar maar bedenk dat jullie elkaar over 4 maanden weer in de armen kunnen en zullen sluiten.