Lieke - Australië en Nieuw-Zeeland 2015/2016

Eerste dagen samen reizen met ouders

Maandagochtend wordt het het hostel verlaten wat toch wel mijn huis was geworden in vijf weken tijd. Het voelde echt aan of je in een familie leeft, maar gelukkig kom ik over twee weken weer terug. Maar ja, vandaag is het 42 graden in Perth en wat ga je dan natuurlijk doen als je moet wachten tot vier uur om je ouders weer te zien. Naar de beach toe, maar eerst het verdiende geld van de afgelopen weken op de bank zetten. Dan samen met Christina naar de beach, nog wat samen doen. Na vandaag moet ze me echt twee weken missen, gelukkig voor haar zijn er nog genoeg anderen in het hostel. Vanuit het strand gelijk door naar de esplande om Han en mama weer te zien. Vanaf daar de bus naar het hotel, maar ja als je teveel kletst in de bus vergeet je op stop te drukken. Dus toch maar bus weer een halte terug en dan eindelijk in het hotel. Al bijna etenstijd en wat eten en kletsen en daarna toch echt naar bed.

Dinsdag staan we vroeg op om de camper op te halen vlak bij het vliegveld. Daarna maar alle tassen ophalen en het hostel laten zien. Shoppen in de outlet, beach bekijken, sculpturenfestival en kingspark, toch allemaal ff laten zien in een dag. Het is dan ook een lange dag met veel heen en weer rijden, maar ja dan heb je wel in een korte tijd de mooiste plekken van Perth gezien. S avonds maken we ons klaar voor de tour naar Rottnest island.

We staan dan ook om 5 uur op op woensdag en worden om 6.10 opgehaald bij het hostel. Met de ferry naar rottnest island vanaf Perth. Helaas een beetje omstuimige tocht met windkracht 6. Maar heelhuids aangekomen eerst wat drinken en dan fietsen op rottnest island. Ja fietsen voor zo'n 13 km en daarna snorkelen. Eerst over het zuiden fietsen en via de weg dwars door het midden naar het noorden toe. Bij parker point worden we verwelkomt door quokka's, kleine wallibies. We eten hier een banaan. Han besluit niet aangevallen te willen worden en geeft zijn schil aan de quokka, die er meteen van begint te eten (eigenlijk mag je ze niet voeren). Bij longreach bay besluiten we te gaan picknicken met onze pasta en bananen. Na de lunch ook maar lekker een zwem genomen en doorgefietst naar the basin om daar te snorkelen. Na het great barrier reef valt snorkelen hier wel een beetje tegen, maar toch wel lekker om ff in het water te zwemmen. Als laatste fietsen we door en bezoeken het museum over de historie van rottnest island. Wist je dat een nederlander het een rattennest vond en vandaar de naam rottnest island. Eind van de dag gaan we weer terug en gaan dan ook vroeg slapen naar een lange dag fietsen en zwemmen.

Na een vermoeiende dag, gaan we de volgende dag reizen. We rijden naar fremantle om daar lekker koffie te drinken en de boulevard te bekijken. Daarna rijden we door naar Rockingham om daar in het park aan het strand vis en chips te eten. Echt een engels gerecht op zijn australisch eten. Na het stadje bekeken te hebben, helaas geen zeedieren gezien (staat er om bekend), rijden we over een weg met alleen maar cattlestations naar het serpetine national park. Na een korte wandeling van 0,5 km komen we bij een waterval en nemen een lekkere duik. Al laatste bestemming rijden we naar Mandurah om daar te eten en te overnachten. Als je hier op de weg rijdt, heb je een mooie kust te zien. Maar als je ook maar iets landinwaards gaat zie je alleen maar farmland of niemandsland.