Lieke - Australië en Nieuw-Zeeland 2015/2016

Weken voor mama in Perth

Op een maart lekker dingen regelen in de bieb en daarna naar een tijdelijke tentoonstelling geweest in de gallerie. In de avond lekker met een groep van het hostel gebbqd in het park en wat wezen drinken. De volgende dag gewerkt. Donderdag lekker lui dagje, naar supermarkt en verder beetje gepoold en gehangen in het hostel.

Vanaf vier maart begint het echte werken. Voor de komende tien dagen, negen dagen werk gepland. Er is dan ook niet veel te vertellen. Behalve dat ik schoonmaak, een beetje babysitting en receptiewerk doe. Van de negen dagen heb ik ook vier dagen gecollecteerd voor het goede doel. Hier in australie is het normaal dat backpackers dat doen en 35% procent van het opgehaalde geld mag je houden. Met goede dagen kan je hier zo'n 200 dollar per dag mee verdienen. Maar wat een saai werk 8 of 10 uur op dezelfde plek staan met een collectebus voor de supermarkt. Mensen vinden je zielig en je krijgt dan ook een hoop gratis water, maar ja het is eigenlijk ook alleen een baantje omdat ik geen ander werk makkelijk kan vinden.

Gelukkig heb ik in deze tien dagen een dag vrij en ben dan ook met iemand uit het hostel naar fremantle geweest. Helaas niet in het weekend voor de market, maar toch leuk langs de vishaven, het museum en de leuke winkeltjes gelopen. Toch ff wat anders dan werken.

O ja en op donderdag hebben we een karaokeavond gehad in de club. Die avond iets te veel gedronken en wat is het dan leuk om tot s avonds laat spelletjes skipbo te spelen, maar ja helaas volgende dag weer werken. Maar gelukkig alleen receptie dus dan valt een beetje brakke dag nog wel mee.