Lieke - Australië en Nieuw-Zeeland 2015/2016

Perth

Mijn tweede week in Perth, nou wat meer gezien en geeindigd met een jaartje ouder. Ja een verjaardag ver van je vrienden en familie. Nou eigenlijk vier je meer je verjaardag samen met een hoop nieuwe vrienden. Maar eerst gewoon nog werk zoeken en saaie dingen doen. Maar op woensdag was dan mijn verjaardag. Boodschapppen doen in de ochtend en in de avond een bbq met vrienden in het park. Lekker eten en drinken in het park, beter kan het bijna niet. Na het park nog lekker wat wezen drinken en dan toch helaas optijd naar bed om te werken de volgende dag.

Maar vrijdag stond een leuke wandeling gepland. Een wandeling door het nationaal park, de ghost house trail, een uurtje van Perth. Na het binnenrijden van het park komen we bij de ranger office om ons aan te melden voor de wandeling. Ja dat is in australie noodzakelijk vanwege de vele bosbranden. Dan aan de wandeling beginnen, maar na een uurtje zien we de auto al weer staan, hadden de afslag gemist, helaas dus weer een km teruglopen. Uiterlijk totaal 18 km gelopen, van de oorspronkelijk 10 km. Een leuke wandeling door het nationaal park met soms wel erg veel bos, maar was goed te doen. Mooi uitzicht op een meer en halverwege gestopt voor een picknick.

Zaterdag ben ik met een jongen uit het hostel naar het kings park geweest om de botanische tuinen te bekijken. Toch wel heel anders dan de botanische tuinen die ik tot nu toe gezien heb. Eigenlijk was het niet onderhouden deel wat er wel bijhoort, maar ook weer niet, veel mooier dan de rest. Zondag weer werken en tussendoor maar steeds opzoek naar een baantje. Maandag dan ook meerdere restaurant met een Christina, een duitse meid, afgegaan en daarna kort naar het museum. Toch ff wat anders doen dan in het hostel zitten of werk zoeken.

Dinsdag staat er weer een wandeling op het programma, dit keer in het nationaal park ten ppsten van Perth. Ja toch handig iemand in het hostel die van wandelen houdt en een auto heeft. We hebben de wandeling eagle view track gedaan in John Forrest nationaal park. Een totaal andere wandeling, toch wel bijna 20 km en veel op en neer. De wandeling was dan ook een stuk zwaarder dan vrijdag, maar wat een mooie wandeling (combinatie van duinen en bossen). Twee punten, waneer je boven op de berg staat, een mooi uitzicht op het vliegveld en de stad Perth. Helaas een beetje bewolkt en koud, maar goed wandelweer.

Woensdag ff lekker een dagje bijkomen van de wandeling en lekker niks doen. Boekje lezen in hostel enzo. Donderdagmorgen eerst een afspraak voor werk en kan dan ook dinsdag beginnen voor 2,5 uur per week met schoonmaken bij iemand thuis. Daarna lekker met Nicolette van travelactive afgesproken en bijgekletst in het Kings park. Daarna samen wat drinken in de stad. Gezellig gehad en leuk om elkaar weer te zien. De kans om meer bekende bij de westkust tegen te komen is erg klein, toch weinig mensen doen de westkust. De rest van de week gewerkt, heb nu nog een ander baantje kunnen vinden. Samen met een Duits meisje uit het hostel passen we op bij een familie hier in Perth. Op zondag was mijn eerste dag en wat een leuke kinderen. Nu woensdag de tweede dag.

Op maandag besluit ik na de hele ochtend naar werk gezocht te hebben, de verschillende parken in het oosten van Perth te gaan bekijken. Ik begin bij de Queens garden en wandel daarna door naar het Victoria park. Vanaf daar besluit ik de rivier te volgen en door naar de stad te wandelen. Een mooie wandeling langs het water, wat af en toe wordt onderbroken door bouwwerkzaamheden. Vanaf de stad via een straatje dat erg lijkt op de oude straatjes in London teruggewandeld naar het hostel. Nu bijna heel Perth gezien, allen nog ff naar een paar andere stranden toegaan en naar Fremantle. Maar Fremantle staat op het programma voor het weekend, want dan is er een leuke markt. Het volgende verhaaltje laat nog ff op zich wachten, die verschijnt net voor dat Han en mijn moeder komen.