Lieke - Australië en Nieuw-Zeeland 2015/2016

Eerste week Perth

Na een lange tijd eindelijk weer een blog van mij. Helaas geen tijd gehad, veel bezig geweest met het genieten van Perth. Haha, eigenlijk meer met werk zoeken en het werken voor gratis accomodatie. Waar toch helaas voornamelijk mijn leven nu uit bestaat. Elke dag tijdens het ontbijt maar ff op Gumtree kijken, de Australische variant van markplaats met de nieuwe jobs erop. Dan toch maar naar het restuarant gaan of werken in het hostel. Maar gelukkig is het een superfijn en hostel en zijn de mensen hier als vrienden.

Zondagavond kwam ik dan aan in Perth. Nog een echt ouderwetse luchthaven, zonder sluizen, waar je naar je bagage loopt. Daar opgewacht door Gerrit-Jan, een vriend van mijn moeder, om daar een nachtje te slapen. Via de mail kreeg ik te horen dat ik kan werken voor accomodatie en ben dan op maandag dan ook gelijk gaan kijken wanneer ik kon starten, dinsdagochtend om 8 uur begon mijn eerste shift. Maar is nog op maandag de zonsondergang in fremantle met GJ bekeken. S avonds verkast naar het hostel. De eerste dag werken was veel uitleg, maar wat een makkelijk werk. Gelukkig nemen we geen foonboekingen aan, want daar is mijn engels nog niet goed genoeg voor, maar de rest is supergoed te doen. Kamers controleren, mensen in- en uitchecken, shop bijhouden en helpen met schoonmaken van keukens. En ja, als je niks te doen heb, doe je veel extra saaie klusjes die je anders nooit zal doen om maar bezich te zijn. Meeste dagen zijn wel zo. De eerste week heb je vier van deze shift om getrained te worden. Echter leerde ik alles in dag een en was er verder niks meer te leren.

In de eerste week ben ik Perth een beetje gaan verkennen en dan ook naar het Kings Park geweest, om de skyline van Perth te bekijken en naar het strand geweest met mensen van het hostel. Supermakkelijk om vrienden te maken hier. Samen ontbijten en vaak dan ook de plannen maken voor de dag of tijdens het avond eten, maar je komt hier zoveel mensen tegen en meestal is er wel iemand die hetzelfde wil doen of die je wil joinen.

Maar naast doe ik toch wel veel saaie dingen, zoals boodschappen of werk zoeken. Helaas is boodschappen doen toch ook nog wel een opgave, de supermarkt is 20 min lopen en dus wil je niet steeds te veel meenemen, maar ook niet elke dag erna toe. Daarnaast is Perth toch wel een dure stad, zeker voor voedsel, dus toch de groente maar bij de chinese winkeltjes kopen. Scheelt toch steeds weer een paar dollar. In de avonden is het vaak een leuk gesprek hebben of met meerdere een filmpje kijken. Naja dat was de eerste week wel zo'n beetje, niet echt veel te vertellen.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active