Lieke - Australië en Nieuw-Zeeland 2015/2016

Surfers paradise en brisbane

Begin van de ochtend komen we surfers paradise aan. Surfers paradise is een plaats voor surfers en met veel hoge gebouwen. Eerst spullen droppen in het hostel en door de stad wandelen en naar het park bij main beach. Lekekr rustig neer ploffen en relaxen. Ondertussen besluiten wat ik de volgende dag ga doen. Na veel kiezen besluit ik naar het themapark dreamworld te gaan. Dreamworld is hier het grootste attractiepark met daaraan een klein waterpark. De hele dag genoten van de achtbanen, het water en de praatjes in de wachtrij. Toch wel anders om alleen naar een pretpark te gaan, mis dan wel de domme praatjes of het lachen over de vorige rit. Maar je ontmoet veel andere mensen die je steeds weer tegen komt en vooral australischer vanwege de vakantie hier. Die allemaal zo aardig zijn, als je je verhaal vertelt allemaal tips gegeven of helpen met werk zoeken enz. De avond in het park afgesloten met een lichtshow met muziek. Alleen wanneer ik de bus terug wil nemen, blijkt deze niet meer te rijden en deel dan ook met meerdere brazilianen een taxi die allemaal hetzelfde probleem als mij hebben. Gezelige en snelle manier om terug te reizen.

De volgende dag reizen we door naar brisbane en komen rond 11 komen we aan. Vanaf het drop off point is het 20 min lopen, maar besluiten om samen met een andere jongen een uber taxi te pakken voor maar 2 dollar pp. Beter dan in dit warme weer 20 min met je backpack op wandelen. Vervolgens wachten tot inchecken en daarna wat door de stad gewandeld, langs de city garden.

14 januari, ga ik samen met mijn kamergenoten naar het lookout point op mt coot-tha. Omdat de bus pas naar een uur weer komt, besluiten we naar de botanic garden te wandelen, die we helaas niet kunnen vinden, dus na verdwaald te zijn, wandelen we weer terug en nemen de bus naar de stad. In de stad help ik hem met plannen van de trip en ga daarna alleen door naar south bank. South bank is een park in Brisbane met daarin een gemaakt strand. Daar een paar uurtjes gewandeld en dan terug naar het hostel. De volgende dag vertrekken we vanaf Brisbane naar Noosa. Brisbane is een van de grotere steden die we op de oostkust tegen komen, maar heeft zelf weinig highlight te laten zien, maar wel mooie punten om te bezoeken.