Lieke - Australië en Nieuw-Zeeland 2015/2016

Laatste week Sydney

I will try to write in English, so you can find the English versie below.

De laatste schooldag is afgesloten met een certificaat en een leuke groepsfotos van de klas, al was deze niet meer dezelfde als de eerste dag. Voorlopig geen Engelse lessen die niet te begrijpen zijn of over de vakantie van de leraar gaan. Nu op naar de vlucht naar Nieuw zeeland. Maar eerste nog ff mijn backpack inpakken, want ja bij het gastgezin haal je er toch alles uit.

De hele week al volop bezig geweest met nieuw zeeland, het plannen en daarnaast plannen voor erna bedacht. Maar natuurlijk nog volop Sydney in geweest. Donderdag genoten van het uitzichtpunt vanaf de pilaren van de brug. S avonds lekker een drankje gedaan met Lisa in Scubar bar. Was mijn id en sleutels vergeten en dit is een van de weinig barretjes waar de bewaking niet vroeg voor de deur staat.

Het leukste natuurlijk voor het laatst bewaard. Maandag hebben we de middagles geskipt om met het mooie weer de harbour brigde te beklimmen. 1390 treden naar boven en beneden gelopen inclusief vier steilen trappen op en vervolgens vier steilen trappen af. De trappen zijn zelfs met hoogtevrees goed te doen, maar o wat is die trein toch irritant. Ongeveer elke twee minuten komt er een trein over de brug langs. Als de trein passeert schud de brug steeds een beetje. Maar ja s ochtends ben ik superblij dat er zoveel treinen rijden. Ik heb namelijk elke dag de trein over de brug.

Zeker de moeite waard voor het o zo mooi uitzicht op de stad en het opera house. Nog net niet mijn verblijf in Neutral bay kunnen terugvinden, maar ach, wat genoten van het uitzicht. Wat is Sydney toch mooi van bovenaf als het supermooi weer is.

Tijdens de klim zelf zijn we ook vele leuke weetjes over de brug en sydney te weten gekomen en hebben genoten van het onderdoor varen van een cruiseschip. Paar van die leuke weetjes zijn bijvoorbeeld dat het opera house 3x zo zwaar is als de brug en dat de brug al meer dan 150 jaar bestaat. Daarnaast kunnen er meer dan 10 eifeltorens opgeplaats worden en dan zou die nog niet instorten.

When you finished your school at ELC you get a certification. In or class we also make a picture from the hole group. On the picture stay not the same persons as in the beginning of my starting by ELC. Now I have no English class anymore with grammar I don't understand or talking about the vacancy of the teather and his love of birds. I will go flighting to New Zealand on Saterday.

The hole week I was bizzie with the plans for New Zealand and the Oast coast. But first of all we are enoy Sydney. We seen the view of Sydney from the Pylon Lookout point on Thursday. I had finished the day with a drinking in Scubar with Lisa, because I forgot my ID and keys so we can't go to Sidebare. A lot of club have securets behind the door, but the securets in Scubar came later than we are arrived.

The moost amazing thing I left for the end of or staying in Sydney. We decided to skip the afternoon class from school to be on time for the brigde climb. You climb 1390 steps with 8 stairs in it. Four stairs are going up en four stairs are going down. With afraid of high is climbing the brigde also possible. But then you are hating the train, because it past the brigde every 2 minuts. When the train past the brigde, the brigde will shake a little bit. I travel with this trains so I normaly like the train in the morning.

Climbing of the brigde is very nice to do. You have a beautifull view of the city and the Opera house. Sydney is super nice place to wondering around. From this view I can see Neutral bay, but not the house of my homestay.

When we climb the brigde we getting more information about Sydney and the brigde. Also when we climbing we enoying the crossing cruiseship. A few facts of the brigde is that the Opera house 3 times heavier is and the brigde can hold more that 10 eifeltorens.

My English isn't good so I hope you understand it. When I write something wrong, you can write it down for my. So I learning better English.