Lieke - Australië en Nieuw-Zeeland 2015/2016

7 en 8 november 2015

Een druk weekend staat op het programma. Zaterdag de blue mountains in. Lekker vroeg op staan. Eerste ferry naar de stad nemen, maar die heeft vertraging. Wachten tot het cruiseschip gepasseerd is. O wat gaan die dingen toch langzaam, maar toch optijd bij het afspreek punt. Daar bleek het iets typisch joyce en mij te zijn, boeking niet helemaal goed gegaan. Toch mochten we beide mee. Op naar de blue mountains, een rit van 2,5 uur. Om de rit wat gemakkelijker te maken stoppen we eerst bij een wildlife park om met een koala op de foto te gaan. Een van de gekke regels in new south wales is dat je de koalas niet mag aanraken, maar alleen er naast staan. In andere delen mag je wel gewoon de koala optillen, dus toch daar een betere foto maken. Daarna de rest van het wildlife park bekeken. Super gaaf om tussen de kangaroos rond te lopen en dan ernaast er gaan zitten. Toch een foto maken en ondertussen besnoven en geslikt worden door de kangoroo. Superleuke brake.

Maar op naar de blue mountains zelf. Een mooie rit door dorpjes die net in amerika lijken te zijn. Eerst stoppen we bij een waterval, de naam ben ik helaas vergeten, maar je kan er alleen komen met bus of auto. Vanaf boven is het niet goed te zien en maken daarom een wandeling naar beneden. Naar beneden en boven lopen kost 2,5 uur, maar zo mooie tocht. Langs een waterval lopen en mooi uitzicht op de bergen, maar toch wel een zwaardere wandeling dan gedacht. Toch wel meer dan gewone hiking, maar wat een mooi uitzicht. Iedereen begint wel langzaam aan honger te krijgen en eenmaal bij de bus aangekomen rijden we verder naar het plaatsje katoomba in de blue mountains om onze lunch op te halen en in een park te nuttige. Een lekkere sandwich van tomaten, kaas en pesto.

Na de lunch genieten van het uitzicht van de three sisters. De three sisters zijn hier een sprookje. Drie kinderen en hun vader zouden gaan jagen. De kinderen zouden op de berg spelen en vader zou jagen, maar kinderen vervelen zich en gooien stenen naar beneden en maakt de enge beest (weet de naam niet meer maar eet in ieder geval kinderen op) waker. Vader ziet het enge beest naar de kinderen toe gaan en voordat het enge beest de kinderen te pakken heeft veranderd de vader de kinderen in steen. Maar het beest gaat achter de vader aan en die veranderd zichzelf in een vogel. Maar het voorwerp waarmee hij zich en de kinderen veranderd verliest hij. Zo zijn de kinderen nu nog altijd drie stenen, genaamd the three sisters.

Vervolgens rijden we met de bus naar het treintje. Daar wandelen we naar beneden en nemen de trein naar boven. Te veel treden naar beneden om het helemaal naar boven te lopen. Super leuke wandeling van 1,5 uur ongeveer naar benedenen. Super veel watervallen gezien en genoten van alle mooie uitzichten. De trein naar boven was ook super spectucalair. In 2 minuten omhoog met de steilste trein, 52 graden en je kan je stoel draaien dat het 64 graden lijkt.

Daarna op naar huis. Dwars door de storm heen die over sydney heen gaat. Gelukkig hele dag mooi weer gehad in de blue mountains. Helaas terug in sydney ziek geworden van uitdroging en te weinig eten, maar super verwend in mijn gastgezin met veel thee en daarna maar vroeg naar bed gegaan. Lekker bijkomen en genieten van de lange dan en de uitzichten.

Zondag zouden we eerst de wandeling van spit naar manly doen, maar hadden gisteren zoveel gelopen dat de plannen toch maar veranderd zijn. Daanas had joyce nouwelijks geslapen. Gelukkig was ik wel beter, na voldoende gedronken te hebben en een stevig ontbijt. Dus op in mijn eentje om toch naar manly te gaan. Op aanraden van mijn gastgezin van manly naar shelly beach gewandeld, maar zag dat het maar een half uurtje was naar een superleuk punt. Daarom maar doorgewandeld en een superleuke verkorte route gewandeld op manly. Toch maar rustige wandeling na gisteren, maar wat een mooi uitzicht op de zee en genieten van de bushbush. Kwam mensen uit fraser eiland tegen en daar gezellig mee verder gewandeld. Samen de locale markt op manly bezocht. Er was een leuk stalletje van een fotograaf en veel inspiraties opgedaan voor de oostkust. Wat een mooie fotos, die hoop ik ook te gaan maken. Om half drie besluit ik naar huis te gaan, om lekker te douchen en blog te uploaden en te leren voor de test van maandag.

Eenmaal thuis verandere plannen toch wel iets. Na het eten wil mijn gastgezin mama naar het strand, dus gezellig mee geweest met camera. Na het strand besluit ze mooie fotografie plekjes te zien in sydney. Luna park en de skyline op de foto gezet. Wat lastig een skyline te maken als je geen statief bij eheb. Maar gelukkig vind ze ergens een tak en kunnen we daarmee samen met een hekje toch een soort van statief maken en komen super leuke fotos van de skyline naar voren. Toch een leuke afsluiten van een rustige dag met veel mooie plekken en nieuwe beelden. Hiervoor ben ik dan ook echt naar de andere kant van de wereld gereisd. Om te genieten van mooie wandelingen en de gezellige, leuke plekjes.

Nu op naar maandag, waarvoor de test van school en de brigde climb op het programma staan. Volgende keer hier meer over.

Han Mennen

Erg mooie verhalen, meisje. Jaloers op wat je allemaal meemaakt en doet. Wij kijken er naar uit.

pauline

helemaal met han eens, ik ben zo trots op je

Ron

En ik ben het weer met hun eens (gaat lekker zo)