Lieke - Australië en Nieuw-Zeeland 2015/2016

Tweede week school

Tweede week van school zit er al weer op. Op naar de derde en laatste week. Maandag beginnen met een test. Eerst het huiswerk gemaakt en in geoefend in de eerste les van de dag aan de hand van spelletjes. Uit de resultaten van de test blijk ik toch redelijk wat geleerd te hebben, heb 58% gescoord. Grammatica blijkt toch lastiger te zijn dan ik dacht en dat is dan ook gelijk in de les te zien. De hele week gehad over furure perfect of future contiuous, maar wat blijft het verschil toch er lastig. Wanneer is het nou will be of will have. Toch maar beter opletten, maarja als elke tweede les deze week over australische vogels gaat wordt het toch wel lastig. Maar wat zijn er toch veel gave australische vogels. Zoek maar eens op youtube naar lyrebird en luister naar de sound.

Na schooltijd tijd maar nuttig gebruiken om de reisplannen vanaf januari wat concreter te maken. Hierdoor beginnen we maandag bij work en travel company en krijgen daar globaal informatie en plannen gelijk voor zaterdag een bezoekje aan de blue mountains, zie volgende mverhaal. Op dinsdag ff fotos uploaden en op usb zetten. Op school zit ook een traveldesk en zo besluiten we op woensdag daar meer informatie over de oostkust te vragen. Superveel informatie gekregen, alleen niet alle info was in boekjes aanwezig. Dus donderdag opnieuw terug, maar wat een aardig mensen. We besluiten de informatie even te laten zinken, maar toch maar volgende week echt op school boeken. Superleuke bus, niet de standaard party bus, maar een backpackersbus die op andere plekken naast de gewone komt. En waarschijnlijk reist patricia, iemand van de groep gezellig met ons mee.

Op vrijdag besluiten we een van de gratis museums in te gaan, het art museum. Wat viel dit vies tegen, had allemaal kunst van arborginal verwacht, maar bijna niks terug gevonden. Gelukkig was het gratis en had je vanaf het bovenste dek een leuk uitzicht over de harbour brigde en het opera house.