Lieke - Australië en Nieuw-Zeeland 2015/2016

Eerste dag in sydney

De vlucht zit erop. Net de eerste avondmaal in sydney genuttigd. Jammer genoeg weer ongezond, net als de dagen ervoor. Maar vanaf morgen maar zelf eten kopen, anders toch veel geld kwijt voor een maaltijd.

Morgen dingen regelen zoals de bank en krijgen we een orientatie als groep. Waarvan we in sydney voor een deel afscheid namen voor de mensen die nog door moesten vliegen naar nieuw zeeland

Maar vandaag lekker rustig aan doen en bijkomen van de lange vluchten. De vlucht naar dubia ging erg snel voorbij, maar kon helaas niet slapen, eten duurde heel lang voor het opgehaald werd. Maar gelukkig in de vlucht naar singapore veel geslapen.

In singapore hadden we een stopover voor 1,5. Met een leuke aziaat als gids die meerdere keren hetzelfde verhaal vertelde en steeds om zichzelf lachtte. Tijdens de stadstour in singapore was de reisgids ons bijna vergeten bij een van de bezienswaardigheden. Joyce en ik waren foto's aan het maken en hierdoor achterop geraakt. Hierdoor werd een van de groepsleden maar benoemd om iedereen in de gaten te houden. En na deze stop kwamen nig vele stops, maar telekns heel snel ff de bus uit om een foto te nemen en snel door te wandelen. Vooral de stop little india ging erg snel.

Gelukkig hebben we little india de avond ervoor uitgebreie bezocht. In november is het lichtjesfestival, waardoor dit deel van de stad heel mooi versiert was. Little india is een gedeelte van singapore waar de indiers. Elke cultuur heeft zijn eigen gedeelte in singapore (india, malijsie, china, eurasian (combi azie en europa)).

Voor diegene die singapore nog willen bezoeken, de garden zijn er mooi, ben er wel heel kort en snel geweest. Daarnaast zijn er vier dierentuinen die de moeite waard zijn.

Na de stadstour gelijk naar de airport en op na sydney. Deze vlucht ging er snel en dan door na de immigatie en gescan worden door honden en op na het hostel. Jammer genoeg niet met de groep een kamer maar wel gezellig met elkaar kletsen en stad in.

Volgende keer het verslag over de eerste dagen in sydney en kennismakking met het gastgezin.

Ron

Mooi dat je goed aangekomen bent. Je hebt langer nodige verteld, dat beloofd heel wat voor de rest van je "avontuur". Leuk hoor, ik wens je nog veel plezier daar en tot het volgende bericht maar weer.

Ron

Er moet staan: Je hebt al het nodige verteld,....spellingscontrole hè? :-)

Carola

Hoi Lieke,
een uitvoerig en leuk bericht en wat hebben jullie al veel gezien, ben benieuwd naar de komende verhalen .... veel plezier.

Sylvia Kaptein-van Meijer

Hi Lieke, klinkt allemaal spannend, je zult heel veel indrukken opdoen... geweldig hoor, geniet er van!

elly

Lieke, je lijkt wel een Japanner op deze manier.

Judith

Ben wel héél benieuwd naar je foto's! Zijn vast ook prachtig, net als je verhaal!!!

Linda

Hoi lieke,
Ik heb de oplossing ! Die vogel heet de Australische witte ibis. Wat hebben jullie al prachtige dingen gezien. En het gaat alleen maar mooier worden met New Zeeland in het vooruitzicht. Super leuk om jullie zo te volgen en mee te genieten van jullie verhalen. Veel plezier !