Lieke - Australië en Nieuw-Zeeland 2015/2016

Laatste dagen in Australie

Woemsdagochtend slapen we langer op de camping en besluiten om naar een krokodillendierentuin te gaan. Daar aangekomen blijkt het toch wel erg duur te zijn. Maar natuurlijk willen we krokodillen zien, dus na ff gezocht te hebben op het internet vinden 55 km vanaf Darwin een krokodillen jumping cruise. We rijden hier rustig heen en hebben de cruise van 11 uur. Op een klein bootje met ongeveer twintig mensen worden welkom geheten door eem lokale australier die deze cruise al voor meer dan 30 jaar doet. Bij het instappen in de bpot ligt een van de krokodillen al op ons te wachten. De krokodillen krijgen buffelo als vlees, maar moeten nog steeds hun eigen eten vangen. Het blijven toch wel wilde krokodillen in een rivier die we zien, dus uitkijken. Tijdens het voeren springen de krokodillem kleine stukjes uit het water, maar wachten de vogels ook op een stukje vlees. Je ziet verschillende maten krokodillen van 6 inch tot 5,5 meter, van een paar weken oud tot bijna honderd jaar oud, verschil tussen een mannetje en een vrouwtje, een baby, een verbrande of aangevallen krokodil. Tijdens de cruise krijgen we dan ook meer informatie over de krokodillen. Een interresant weetje is dat de tanden van een krokodil hol zijn en in het begin door het schedelbot heen groeien en later helemaal uitvallen. In de middag moeten de auto weer terugbrengen.

Maar op de avondplanning staat een leuk programma. Axel van het hostel in Perth is een avond in Darwin dus besluiten samen te eten. Later sluit ook een andere jongen uit het hostel van Perth aan en Thomas. Met zijn vieren eten we en drinken wat. Daarna besluiten we de wedstrijd van rugby, queensland tegen nws, te gaan bekijken in een vam de sportbars. Donderdag lekker genoten van het zwembam in het hostel en s avonds naar de markt geweest. Lekker gegeten en genoten van de verschillende acts.

Vrijdag in de ochtend pak ik alvast mijn backpack en als ik wil kijken voor souverniers, vraagt een groep uit het hostel of ik mee wil gaan naar lake Alexander. Natuurlijk zeg je geen nee en dus lekker gezwommen in het meer en genoten van de zonsondergang. S avonds eten we al groep met zijn alle en daarna naar Karoake. Hoer zijn we bijna met het hostel en winnen dan ook de voucher voor drinken in de bar.

Mijn laatste dag in Australie breng ik door in het hostel, gezellig met mensen praten, laatste dingetjes doen en in de middag nog ff wat souverniers kopen. Laatste geld uitgeven voordat ik terug ga. Om 12 uur s avonds vertrekt mijn shuttle naar de luchthaven. Afscheid nemen van mensen die toch wel vrienden worden in een paar dagen, toch het minst leuke deel, maar gelukkig zie ik mijn vrienden Nederland weer snel terug. Nu een paar uur wachten op de luchthaven en dan op naar Singapore, Dubai en Amsterdam.

Reacties

Reacties

pauline

Goede vlucht me is.tot morgen

Hans

Goede reis en voor straks welkom terug!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active