Lieke - Australië en Nieuw-Zeeland 2015/2016

3 of de 4 dagen in Karjini national park

Vandaag zijn we aangekomen in Tom Price. Om de eerste dagen lekker rustig aan te doen en de nodige voorbereidingen voor vier dagen national park. Hiervoor moet je toch van te voren wel het water bijvullen en boodschappen doen. We besluiten om de ochtend een mijntour te doen. Tom Price is namelijk een mijnstad met zestien verschillende mijnen rondom. De mijn die we bezoeken heet RioTino en is een nog werkende mijn. Gaaf om een werkende mijn te zien en ziet er toch echt wel uit zoals je op discovery ziet, met het wassysteem en de opgraving. De rest van de dag besteden we aan de organisatorische boring dingen.

Woensdag 11 mei beginnnen we de dag in het Karjini national park. We doen eerst een wandelink genaamd Waemo Gorge, je wandeld boven op de berg en gaat daarna omlaag richting een pool. Bij deze pool heb je een geweldige rots met wat een amazing kleuren. De kleuren op de foto lijken zelfs nog onwerkelijker. Helaas vanwege baks in het water kan je niet verder wandelen, dus wandelen terug naar de auto voor de lunch. Na de lunch doen we de bekende hancock gorge wandeling daar. De wandeling start met omlaag wandelen, daarna door het water wandelen. Voor het laatste stuk moet je zwemmen, dit is dan ook het mooiste gedeelte, maar helaas is water te koud voor mij. Ik sla dit stuk dan ook over en wacht voor het zwemgedeelte op de rest. Na de wandeling vertrekken we vroeg naar de camping en gaan dan ook vroeg naar bed.

De volgende dag staat een minder bekende plek op de planning. We rijden over een roadtrainweg naar hamersley gorge. Hier doe je een wandeling naar pools. De laatste pool kam je bereiken via een klim of zwemmen vanaf de andere pool, deze pool is zo blauw. De blauw in combinatie met de geweldige kleuren in de rotsen door het ijzer erin is zo fantastics. Dit is dan ook een geweldige zwemspot voor de rest van de groep en voor mij perfect voor fotografie. De kleuren van de rotsen gaan van groen naar rood en alles daartussen, gewoon gaaf. Daarnaast is dit ook een van de spots waar niet veel backpackers komen, we ontmoeten dan ook bijna alleen australiers die allemaal voor deze spot komen. Onderweg vanaf hier naar de camping maken we nog een stop in Tom Price voor water en hebben dan ook een weer een rustige en vroege nacht met een kampvuur.

Vrijdag besluiten we eerst naar Joffre Gorge te rijden. De wandeling hier is eerst naar een uitzichtpunt, waar je omgeving kan zien en een waterval. Daarna wandelen we naar de waterval. Ook voor deze route zou je moeten zwemmen, dus ik blijf achter op de plek waar je zo moeten zwemmen, maar achteraf blijkt dat je naar de waterval ook kan klimmen. Jammer, maar je kan het vantevoren ook niet weten. Na deze wandeling rijden we door naar Knox Gorge en eten daar onze lunch voordat we aan de 2,5 uur durende wandeling beginnen. Deze wandeling loopt langs de rivier en je moet deze dan ook meerdere keren kruizen. Maar eerst loop je over losliggende rotsen een pad naar beneden. Beneden aan het eind van de route hebben we een geweldig uitzicht. Je kijkt langs de kliffen uit op een andere klif. Ook weer in deze route kan je zwemmen doen en terwijl Jonas genoeten van het zwemmen, geniet ik van het fotograferen op deze prachtige locatie. Alles valt hier samen voor fotografie, gewoon een super landschap. Klifs, water, natuur en wat wil je nog meer. O ja, geweldige kleuren combinaties die op de foto's zelfs nog mooier lijken.

Na het beleven van dit mooi national park gaan we weer verder naar het noorden. Dit national park is een van mijn favoriete nationalark tot nu toe. Niet alleen vanwege de mooie wandelingen, maar wat een gave kleuren en uitzichten. De klifs zijn gewoon zo geweldig.

Joyce

Heej Lieke!

Ik ben erg benieuwd naar je foto's!
Veel plezier nog!

Groetjes,
Joyce

Hans

Mooi verhaal Lieke, leuk om te lezen. Ik merk dat je al verbuitenlandst. Je strooit met Engelse woorden kriskras door het Nederlandse verhaal. Heel goed!!!

Lieke

Ja Hans zeker begin ik al Engels te denken en wordt het steeds lastiger om correct Nederlands te gebruiken. En joyce, de foto's volgen als ik in Nederland ben, nog te veel op planning om de foto's online te kunnen zetten. Dus nog FF drie weeksjes wachten.