Lieke - Australië en Nieuw-Zeeland 2015/2016

Roadtrip, Carnarvon to Karjini national park

In de avond is het een gewoonte om met wat drank te vissen op de jetty, zo besluiten wij de groep te joinen. We genieten van de zonsondergang op de jetty en daarna van de sterren. Helaas vangen ook nu geen vis, maar genieten volop. De volgende morgen komen we hier terug en hebben dan ook weer geen geluk met vissen, maar het is toch leuk om te doen. Ondanks dat ik maar een vis in twee dagen heb gevangen, heb ik wel geleerd om te kunnen vissen. In de middag doen we toch wat minder leuke dingen, zlals boodschappen en een tent kopen. Maar rijden aan rond drie uur de stad Carnarvon uit onderweg naar Coral bay.

In Coral bay begint het ningaloo reef. Dit rif is vanaf het strand in tien meter te bereiken en wanneer het eb is, kan je zelfs vanaf het strand gelijk het rif op. Het is niet een kleurrijk rif, maar wel vol met vissen en verschillende soorten bruin koraal. Omdat het snorkelen ons de eerste dag zo goed bevalt in dit rif, besluiten we hier twee dagen te blijven. Genieten van het snorkelen en alles watje ziet, zoals de verschillende vissen. Tijdens het vissen in de ochtend zien we zelfs een dolfijn van dichtbij langs zwemmen opzoek naar de vis. Groot genoeg voor de dolfijn, maar helaas te klein voor vissing. Maar ook tijdens het snorkelen kan je spectualaire dieren zien, zoals schildpadden en echt vele soorten vis. Zelfs een inktvis gezien en een vis waarvan ik de naam niet weet, maar die op een hele kleine haai van ongeveer 20 cm lijkt met voelsprieten. We slapen op een parkeerplaats langs de weg, ongeveer 30 min van Coral bay. Alle backpackers komen hierheen en ontmoeten de eerste avond hier dan ook Emilie weer, zie verhaal eerste week. We maken dan ook met ze alle een kampvuur en brengen de avond door met goede verhalen over het hostel naar boven te brengen.

9 mei is een reisdag. We zitten de hele dag in de auto. We rijden 540 km om van Coralbay naar Tom Price te gaan. Tussendoor is niet veel te zien en stoppen dan ook alleen voor een plaspauze en een snelle lunch. We willen namelijk zo snel mogelijk bij karjini national park zijn om hier volop van te genieten. Maar 10 mei besluiten we eerst de zakelijke dingen te doen, boodschappen benzine enz. Om de dag toch een beetje gevuld te hebben besluiten we een mijntour in Tom Price te doen. Tom Price namelijk al jaren een mijnstad waar ze een van de grotere mijns hebben om ijzer uit de grond te halen.

De volgende dag gaan we het national park in, vanaf nu heb ik een tijdje geen internet meer, dus het volgende verhaal laat nog ff op zich wachten.

Ron

540 kilometer in de auto wauw

Lieke

Ja Ron en dat zelfs in een dag en nog genoeg tijd voor een Break en in de avond een kampvuur