Lieke - Australië en Nieuw-Zeeland 2015/2016

Roadtrip deel 2, 1 t/m 5 mei

De tweede dag in Kalbarri national park gaan we een wandeling van 9 km doen. Eerst rijden we een uurtje op een onverharde weg naar de start van de wandeling. De weg is eigenlijk meer gemaakt voor vierwielaandrijving, maar met een lage snelheid en geduld komen we er ook. Maar voor de wandeling is de lange weg in de auto zeker de moeite waard. Deze wandeling is dan ook erg afwisselende wandeling met stukken vlak wandelen, door het zand en over rotsen klimmen. Ondertussen hebben we spectucalaire uitzichten op cliffen, rotsen en rivier. Zeker voor herhaling vatbaar dit soort wandelingen, helaas is dit niet in Nederland mogelijk. Na deze wandeling gaan we naar de stad om ons water te vullen en daarna rijden we het noorden om daar te campingen.

De volgende morgen rijden we vanaf deze plek door naar Monkey Mia. We stoppen onderweg in het plaatstje Denham om daar aan het strand te lunchen en daarna een kerk te bekijken die gemaakt is van schelpen. De schelpstenen komen van het strand shell beach. Hier zijn de schelpen zo hard, dat er blokken uit kan halen en hiermee kan bouwen.

Hier overnachten we om de volgende ochtend heel vroeg op te staan. We bekijken s mprgens vroeg de zonsopgang op het strand. Hierbij hebben we geluk om twee dolfijnen van dichtbij te zien. Om 8 uur kan je de dolfijnen voeren als ze er zijn. Wij staan meer van de andere mensen af en hierdoor hebben we redelijk zicht op de dolfijnen, maar we wachten de voeding niet af, want het duurt erg lang voor de dolfijnen daadwerkelijk op de juiste plek komen. Hierdoor besluiten we maar door te rijden en de lookouts onderweg te bezichtigen. We rijden langs een van de lookouts en hier heb je een uitzicht op een ondieper stuk van de zee. Hier staan we een lange tijd te kijken naar het water en spotten meerdere kleine haaien die een groep vissen aan het opjagen is. Daarnaast zien we ook een paalstaartrog en een mango rog of zoiets. We rijden verder en zien een mooi stuk strand in het water lopen. Met zijn alle besluiten we hier te stoppen en te genieten van het water. Jonas vist hier, maar vangt helaas geen vis. Als laatste stop van de dag, stoppen we bij shell beach. Dit is een speciaal strand waar je alleen maar schelpen vindt. Als onderlaag zijn de schelpen helemaal aan elkaar gemetseld door de natuur en de bovenlaag is losse schelpen. Best spectualair is te zien dat er zelfs schelpduinen hier te zien zijn en dat het strand in totaal 125 km lang is. Na een tijdje geniet te hebben op shell beach rijden we naar de campingspot en eten in de tent en car vanwege de vele vliegen. We besluiten dat het toch beter is om een vuurtje te maken om ze weg te hebben en gelukkig werkt dit (als het donker is, zijn er ook geen vliegen meer).

We besluiten dan ook smorgen vroeg te vertrekken en ergens anders ontbijt te hebben, weg van de vliegen. De morgen begint dan ook met het bekijken van een stromatoliten meer, vergeleken met diegene bij cervantes viel deze toch wel tegen, maar was toch mooi om te zien (is er iemand die weet hoe het nou echt ontstaat, de bordjes erbij zijn toch niet echt duidelijk). Als in de reisgids kijken er is daarna tussen hier en carnarvon niet veel meer te zien dus rijden hier gelijk heen. Eenmaal aangekomen in carnarvon gaan we eerst naar de monteur, vanwege een elektrisch probleem met de auto en daarna naar de camping. Op de camping ontmoeten we een franse jongen uit het hostel. Hij geeft tips voor vissen en besluiten hierdoor nog een dag langer in Carnarvon te zijn. Op vijf mei doen we dan ook smorgen vissem tot een uurtje of twee. Helaas geen enkele vis gevangen, maar Jonas vangt verschillende vissen. Vanwege risico op overbevissing mag je alleen de vissen groter dan 30 cm meenemen en een maximaal aantal vissen per dag. Helaas vangen we geen vis groter dan 30 cm, maar besluiten morgenochtend opnieuw te gaan vissen.