Lieke - Australië en Nieuw-Zeeland 2015/2016

Roadtrip start

Woensdagochtend helemaal klaar voor om aan de roadtrip te beginnen. Om tien uur uitchecken uit het hostel, nog de laatste foto's maken met de mensen die ontbraken. Als allerlaatste pakken we de auto in, eerst alle backpacks en daarna de dagrugzakken. Begin van de middag rijden we weg van het hostel, na iedereen nog een keer een goede knuffel en gedag te hebben gezegd. Ga hun toch wel missen, maar gelukkig wacht er een leuke roadtrip met leuke mensen op mijn. We starten de roadtrip gelijk goed door een hamburger te eten in Perth en daarna de laatste boodschappen te doen. We rijden door richting het noorden, mar omdat het eigenlijk al wel best laat is, besluiten we net boven Yanchep een camping te zoeken. Een camping is het uiteindelijk niet echt te noemen, is meer een parkeerplaats naast de snelweg, maar goed je kan er je tent opzetten en je heb bankjes om te zitten. Na het eten doen we nog een spelletje en gaan dan vroeg naar bed.

De volgende morgen regent het en we weten niet zeker of onze tent waterdicht is. Hierdoor zijn we al om half zes wakker, maar kunnen wel mooi de zonsopgangs kijken. Na het ontbijt rijden we door naar de pinnacles dessert en zoals de vorige keer hebben we net het rondje gedaan voordat het begint te regen. We rijden door richting het noorden en eindigen in tussen Leeman en Green Head op een camping in de natuur met een mooi strand waar we de zonsondergang bekijken. We drinken en eten met ze alle en genieten van de avond met de muziek van onze buren.

Van deze plek rijden we door naar Geraldton en dan verder door naar Northampton. In Gereldton doen we de grote boodschappen, omdat het nog ff duurt voordat we weer een supermarkt zien. Jonas en ik besluiten hier te proberen te vissen, maar helaas is het uiteindelijk niet de geschikte visspot. Dus rijden we maar door naar Northampton om daar Emilie, mijn oude kamergenoot van het hostel gedag te zeggen. In de avond vinden we een campinspot zeven kilometers van Northampton. De campingspot is zo groot, dat we keuze zat hebben om te kiezen waar we staan en maken ons eigen kampvuur. We genieten van avond eten bij ons eigen gemaakte kampvuur, missen alleen nog de aardappelen en de marshmallows.

De volgende morgen rijden we naar Kalbarri National park. Hier willen we twee dagen van genieten en de eerste dag doen we verschillende lookouts aan de linkerkant van het park met als hoogtepunt een 3 km wandeling naar een rots in de vorm van een paddestoel. Deze wandeling loopt langs de ruige klifkust van west Australie en loopt via de duinen terug naar de auto. We besluiten na het hervullen van ons water naar een campingspot te rijden. We rijden voor zeker een half uur op een onverharde weg naar de spot toe. Hier aangekomen is die helemaal leeg en wij zijn dan ook de enige hier de hele nacht. Tijdens het opzetten van de tent kunnen we genieten van de zonsondergang en de sterren.