Lieke - Australië en Nieuw-Zeeland 2015/2016

Laatste blog voor de roadtrip

Zaterdag moet ik werken, maar dan heb ik tot dinsdag vrij. Ik besluit te gaan genieten van de tijd en bak mijn eigen brood op zondag en show iemand rond in Perth. Op maandag bak ik pavlova. Het hele hostel geniet mee van de goed gelukte pavlova. Want ja een hele in mijn eentje opeten zou toch wel erg gek zijn. Op dinsdag gewoon werken. Woensdag besluit ik een active dag te hebben en ben gaan fietsen op een van de fietsen van het hostel. Aan het eind van de dag bijna 40 km gefietst naar plekken waar backpackers normaal niet komen. Maar wat een mooie natuur te zien bij het Hertsman lake regional park, een heel groot meer met vele fietsroutes eromheen en mooie uitkijkpunten op het meer en daarna door haar het hollywood reserve, met een herdenksbeeld voor de oorlogen in een rozentuin. Daarna toch maar terugfietsen naar het hostel, maar met zo'n fiets is het toch wel lastig de heuvels op te komen. Maar gelukkig is toch het meest vlak. Maar wat voelt het toch stees vertrouwd op een fiets en is een goede activiteit hier. Moet ik eigenlijk vaker gaan doen, maar helaas is de fiets hier niet echt goed genoeg voor.

Op donderdag ontmoet ik een van mijn mogelijke reismaatjes en wandelen samen door het kings park. Vrijdag werken in hostel. Zaterdag besluit ik eerst een regeldag te maken, was doen, tent + matje scoren. In het hostel waren veel van deze dingen achtergebleven waardoor is deze gratis kon hebben, maar ja schoonmaken kost toch wel veel tijd. Daarna met een groepje naar Subiaco geweest. Daar was een street party festival met live muziek en veel eten, met gratis proeverijen. Op zondag besluit ik alvast mijn tas in te pakken en orgiseer dingen te doen.

Maandag is het Anzac dag in Australie. Op deze dag vieren de australischer en nieuw zeelanders de eerste wereldoorlog. Met zijn vieren van het hostel gaan we s morgens vroeg naar de stad om daar de parade te zien en daarna een koffie samen te drinken. In de parade lopen verschillende mensen mee en zie je vooral oude mensen of dienaars op dit moment. Als we terug komen in het hostel, helemaal nat van de regen besluit een lunch te maken voor een groepje. We eten met een groepje van acht een curry en s avonds drinken we een drankje in een bar. Dinsdag is mijn laaste dag werken in het hostel. Daarna tas verder pakken en in de avond gaan we afscheidsdiner met tacos. En maken ik verschillende fotos in het hostel met mensen die ik straks toch wel ga missen na een lange tijd mee heb opgetrokken.

Hierbij voorlopig een tijdje geen verhaalt meer vanwege de roadtrip die morgen start en de verbinding niet altijd even goed is en zeker op de meeste plekken geen data beschikbaar is.

Reacties

Reacties

pauline

hoi meis, heel veel plezier op het laatste stukje van je reis. Geniet ervan daarna begint het harde leven weer.
Ik ga je vast opgeven voor een 3 weekse cursus nederlands want dat heb je denk ik wel nodig
dikke kus van mij

Joyce

Heej Lieke,

Leuk om je reisblog vanuit Nederland te volgen.
Veel plezier met je roadtrip!

Groetjes,
Joyce

Han

Hé meis, heel veel plezier. !!!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active